اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۶۲۵۷

الفبای رستورانی: تبلیغات برای رستوران مهم است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ , بازدید: ۳۲۰۳
استفاده از روابط عمومی، تبلیغات و رسانه های اجتماعی برای موفقیت یک رستوران ضروری است.

تبلیغات برای موفقیت رستوران

پس از راه اندازی رستوران شما ممکن است باورنکردنی ترین منوی غذایی، دلنشین ترین محیط، منضبط ترین خدمتکاران و کارکشته ترین سر آشپز را داشته باشید. با وجود اینها اگر کسی از وجود شما و کیفیت کار رستورانتان اطلاع نداشته باشد، شما زمین خواهید خورد. مطرح کردن رستورانتان اینطور نیست که به دوستان و خویشاوندانتان بگویید و منتظر باشید تا آوازه رستوران شما در کل شهر بپیچد.

استفاده از روابط عمومی، تبلیغات و رسانه های اجتماعی برای موفقیت یک رستوران ضروری است. پیامی را انتخاب کنید که می خواهید مشتریان بالقوه تان بشنوند و مطمئن شوید که این پیام به صورت رسا و واضح بارها و بارها به سمع و نظر آنها خواهد رسید.

بعد از راه اندازی رستوران برای کسب موفقیت حتما تبلیغ کنید

 

 

شاید برای اولین بار مشتریانتان را با این پیام که “یکی بخر، دوتا ببر!” به رستورانتان بکشانید ولی مطمئن باشید که اگر آنها از غذا، محیط رستوران و خدمات لذت نبرند و تجربه خوبی کسب نکنند، دیگر برنمی گردند و چه بسا دیگران را از آمدن به رستوران شما منصرف نمایند.

آنچه که می خواهید مردم در مورد رستوران شما به یاد داشته باشند کلید موفقیت یا شکست در بازاریابی است.بفهمید که چه می خواهید بگویید، به چه کسی می خواهید آن را بگویید و چطور و چرا شما به این گروه و گروه ها می رسید.برنامه بازاریابی طرح شما برای ابلاغ پیامتان، به گروهی است که می خواهید برسید.

پیامتان برای مشتریان رستوران را طوری خلق کنید که بیانگر این عناصر باشد:

  • مشتریان ارجح یا برتر
  • اندیشه کلی
  • رقابت در آن بخش 
  • پیامد های تجاری مورد نظر

 

به قول معروف، نمی توان برای همه رستوران ها یک نسخه پیچید. هر سناریو نیازمند برنامه بازاریابی خاص خود می باشد. ساده ترین طرح بازاریابی اثر تفنگ شکاری است. تیری شلیک می کنید و می بینید چه اتفاقی می افتد. اما این طرح بیشتر شبیه موقعیت تصادفی است که ما اعتقادی به آن نداریم. بعضی از مصرف کنندگان هیچ توجهی به طرح و برنامه شما ندارند. برخی از آنها آن را می شنوند، میبینند یا می خوانند و بعد آن را دور می اندازند. بنابراین، موفق ترین برنامه های بازاریابی، مصرف کنندگان خاص را مدنظر دارند.

اندیشه کلی تان ترکیبی از نوع رستورانتان، منوی غذایی تان و قیمت های آنها، محیطی که فراهم می کنید و نحوه ارائه خدمات می باشد. برای اینکه مردم را به رستوران بیاورید باید مطالب زیر را به آنها بگویید:

  • اینکه شما چه کسی هستید
  • آنچه که ارائه میکنید
  • دلیل اینکه آنها باید توجه نمایند

 

جهت باقی ماندن در رقابت و حتی پیشی گرفتن از رقبا باید به تفاوت های خود با دیگران اشاره نمایید و بر آنها تاکید کنید. این وجوه تمایز عبارتند از: قیمت، ارزش، مقدار، کیفیت و نوآوری ها، مثلا سالادهای مرغوب رایگان.

برای اینکه تعداد مشتریان را زیاد کنید و آنها را به نحوی تشویق به سفارش اقلام ویژه و بالطبع گران قیمت فهرست غذایی تان نمایید و در نتیجه سوددهی خوبی داشته باشید، لازم است به بازاریابی تان به عنوان بهترین فرصت برای کنترل کردن تصمیم خرید مشتریتان توجه کنید. آن را به خوبی طراحی نمایید و با تخفیفات و مشوق های خاص در مورد برخی اقلام، فروش را بالا ببرید.

 

http://alefbarest.com/n/6629-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86/

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016